pühapäev, 16. märts 2008

Skeleton Crew


"Skeleton Crew" lühijuttude kogumik lasti esimest korda välja aastal 1985. Selles sisaldub 22 lugu, seejuures ka nüüd filmiks tehtud "The Mist" (millest tegin negatiivse arvustuse Filmiploogi).
Mulle meeldib see, et tühjal lehel enne sisukorda on üks lause - 'Do you love?', mis kordub ka mitmes antud kogumik olevas loos. See seob neid kokku ja on ise nii mitmekülgne, et seest hakkab soe kohe.

"The Mist" on minu meelest ka ehk raamatu kõige parem lugu. See räägib kahtlasevõitu udust, mis väikelinna enda alla matab ning mille sees leidub olendeid, kelle kätte pigem sattuda ei tahaks.

"Paranoid: A Chant" on selle pärast huvitav, et ta pole lugu, ta on nagu.. mingis teises formaadis. Ma ei tea, kas seda luuletuseks tohib kutsuda, ei riimu ja on salmides. Teemaks on aga see, et minategelane räägib, kuidas ta ei saa enam välja minna, sest seal on mees vihmakeebis. Haarab ka sellesse paranoiasse.. põnev on. Väga lühike, oma neli lehekülge.

Väga meeldis ka "The Raft", kus noorukid lähevad õhtul parve peale, mis keset vett asub. Tagasi rannale saamine kavatseb aga probleemne olla, sest nad märkavad, et vees on midagi, mis neile järjest läheneb..

"Skeleton Crew" oli esimene Kingi kogumik, mida ma lugesin. Ma ei pidanud pettuma. Lugusid on mitmesuguseid, igav juba ei hakka.

0 kommentaari: